31 Μαΐ 2016

Οφειλόμενη απάντηση στο κείμενο του Δρ. Ν. Κουρεμένου περί διωγμού των μη με την Σύνοδο συμφωνούνων.

Νικόλαος Κουρεμένος
Οφειλόμενη απάντηση στις απειλές του τίτλω μεν διδάκτορος τρόπω δε δικτάτορος Νίκου Κουρεμένου
Ου πολλού δέω χάριν έχειν τω οικουμενιστή θεολόγω, ότι μοι παρεσκεύασε τον αγώνα τουτονί. Ο τίτλω μεν διδάκτωρ τρόπω δε δικτάτωρ–διότι ένας διδάκτωρ διδάσκει ορθά και δεν απειλεί–Νίκος Κουρεμένος αναδεικνύωντας τον πραγματικό απολυταρχικό και καταργώντα την εκ Χριστού χαρισάμενη ελευθερία χαρακτήρα των οικουμενιστών γράφει μέσα στα άλλα στο http://www.amen.gr/article/i-katadiki-tou-theologikou-fodamedalismou-i-istoriki-proklisi-tis-panorthodoksis-synodou:«...Μ’ αυτό το πρίσμα μπορούν να ερμηνευτούν οι έντονες και ακραίες αντιδράσεις μιας φωνασκούσας θεολογικής και εκκλησιαστικής μειοψηφίας, η οποία μετά το πέρας της Συνόδου δε θα έχει λόγο ύπαρξης, τουλάχιστον εντός των ορίων της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας». 

Σάββας Ηλιάδης, Το όνομα προσελκύει και τη χάρη



Το όνομα προσελκύει και τη χάρη
«Όποιος έχει τ` όνομα θα` χει και τη χάρη». (Λαϊκό απόφθεγμα)
Όταν τα καθημερινά πράγματα της ζωής προσπαθεί να τα βλέπει ο καθείς κάτω από το φως της πάτριας ρωμαίικης Παράδοσής μας, τότε, χωρίς να διαθέτει ιδιαίτερη παρατηρητικότητα, υποπίπτουν στην αντίληψή του, «οι αποκλίσεις», «οι εκτροπές», «τα κενά», από το γνήσιο, το παραδεδομένο. Λίγη παιδεία και εντρύφηση στο πνεύμα αυτό, μέσα από τη γνώση της ιστορίας (εθνικής και εκκλησιαστικής), που  πάντα προσφερόταν «ανάπηρη» από το σχολείο, αλλά και από την ανατροφή που παρέχεται από την οικογένεια, η οποία, δυστυχώς  «απορροφήθηκε» κι αυτή, χωρίς αντιστάσεις, από την κοσμική δυτικόφερτη νοοτροπία, θα ήταν αρκετή να κρατήσει ζωντανό το αισθητήριο και να ακολουθηθεί η μέση οδός, σύμφωνα με τα δεδομένα της τρέχουσας πραγματικότητας.

Ανακοινωθέν της Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου για τη Μεγάλη Σύνοδο και το ζήτημα του Κατάρ

Ἀνακοινωθέν (31/05/2016)
Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρείαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τάς τακτικάς αὐτῆς συνεδρίας, τήν Δευτέραν, 30ήν, καί τήν Τρίτην, 31ην Μαΐου 2016, πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων.

Ανοίκειοι χαρακτηρισμοί και απαράδεκτες διχαστικές αναφορές σε κείμενο του κ. Νίκου Κουρεμένου

Νικόλαος Κουρεμένος
ΑΝΟΙΚΕΙΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ  ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. Ν. ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΥ
Σε κείμενο που δημοσιεύτηκε στην Πύλη Εκκλησιαστικών ειδήσεων www.amen.gr, που τιτλοφορείται ‘’Η καταδίκη του θεολογικού φονταμενταλισμού : η ιστορική πρόσκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου’’ που γράφει ο Δρ Νίκος Κουρεμένος (26/5/2016), επιλογικά αναφέρονται τα εξής : «Με αυτό το πρίσμα μπορούν να ερμηνευτούν οι έντονες και ακραίες αντιδράσεις μιας φωνασκούσας θεολογικής και εκκλησιαστικής μειοψηφίας, η οποία μετά το πέρας της Συνόδου δεν θα έχει λόγο ύπαρξης,  τουλάχιστον εντός των ορίων της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας».  Είναι αναμφισβήτητα απαράδεκτα και ανεπίτρεπτα διχαστικά λόγια.
«…θα ήταν στρουθοκαμηλισμός η μη παραδοχή του έντονου προβλήματος της έκφρασης φονταμενταλιστικού και ιδεοληπτικού λόγου από ορισμένους κύκλους που ευτελίζουν τον πλούτο της ορθόδοξης παράδοσης σε μια στείρα ορθοδοξομανία και καθιστούν το σύγχρονο θεολογικό λόγο νοσηρή έκφραση παραθεολογίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ν. Κουρεμένος.  Το να επιμένει κανείς στη μοναδικότητα της Εκκλησίας του Χριστού αποτελεί ευτελισμό του πλούτου της ορθόδοξης παράδοσης;  Αποτελεί στείρα ορθοδοξομανία και νοσηρή έκφραση παραθεολογίας;  Είναι απαράδεκτες τέτοιες αναφορές. H επιμονή στην αλήθεια, στην πραγματική εκκλησιαστική ενότητα αποσκοπεί.

Πρωτοπρ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : ''Μιά κριτική ματιά στό κείμενο τῆς ''Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου'' μέ τίτλο ''Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον''

Αποτέλεσμα εικόνας για π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος
π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : Ὁμιλία πού ἔγινε στίς 23-5-2016 στήν αἴθουσα τῆς Π.Ο.Ε. μέ θέμα ''Μιά κριτική ματιά στό κείμενο τῆς ''Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου'' μέ τίτλο ''Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον''

Ἡ Καινή Διαθήκη ἀνατρέπει τούς ἰσχυρισμούς τοῦ βιβλίου «Ἕλξη καί πάθος» ὅτι ἡ καταστροφή τῶν Σοδόμων εἶναι ἄσχετη ἀπό τήν ὁμοφυλόφιλη μανία τῶν κατοίκων της.

Ἡ Καινή Διαθήκη ἀνατρέπει τούς ἰσχυρισμούς τοῦ βιβλίου «Ἕλξη καί πάθος» ὅτι ἡ καταστροφή τῶν Σοδόμων εἶναι ἄσχετη ἀπό τήν ὁμοφυλόφιλη μανία τῶν κατοίκων της.
Πρωτοπρεσβύτερος Ἰωάννης Φωτόπουλος
                 «ὁρισμένα ἐπιχειρήματα τους [τῶν φιλελεύθερων προτεσταντῶν] ὀφείλει κανείς νά μήν τά προσπεράσει ἀβασάνιστα, ἀκόμη καί ἄν καταρρίπτουν στερεότυπα μέ τά ὁποῖα πορεύθηκαν γιά αἰῶνες οἱ χριστιανοί.  Αὐτή ἀκριβῶς εἶναι ἡ περίπτωση τῶν βιβλικῶν χωρίων γιά τά Σὀδομα.  Πουθενά στήν Ἁγία Γραφή δέν συνδέονται μέ τήν ὁμοφυλοφιλία!»(δική μου ἡ ὑπογράμμιση) ( π. Βασ. Θερμός, Ἕλξη καί πάθος σ.361)

Πρεσβ. Αθανασίου Μηνά,«Ὦ, γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη...»

 «Ὦ, γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη...[1]»
Ἀναρωτιέται, κανείς, πῶς ὑπάρχουν ἀνάμεσά μας Ὀρθόδοξοι κληρικοί καί λαϊκοί πού προσφωνοῦν τόν αἱρεσιάρχη ποντίφηκα τῆς Ρώμης «ἀρχηγό τῆς Χριστιανοσύνης» καί οἱ ὁποῖοι, στήν πλάνη τους αὐτή, ταυτίζουν τούς δόλιους Φαρισαίους καί σταυρωτές τοῦ Κυρίου μέ τούς Ὀρθοδόξους ἐκείνους πού παραμένουν μέ φόβο Θεοῦ ἕως κεραίας στήν Ὀρθόδοξη παράδοση τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί Πατέρων μας.

Παρά φύσιν χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης τη διδασκαλία δύο ωρών Αρχαίων και τριών Ελληνικών στην Α΄ Γυμνασίου

Παρά φύσιν χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης τη διδασκαλία δύο ωρών Αρχαίων και τριών Ελληνικών στην Α Γυμνασίου, απαντώντας   σε ερώτηση εκπαιδευτικού σχετικά με τις φήμες περί αντικατάστασης των Αρχαίων.

Νίκος Φίλης: Δεν υπάρχει ελληνορθοδοξία, υπάρχει ορθοδοξία! - Τα Θρησκευτικά είναι η ώρα του παιδιού

Η εθνικιστική προσέγγιση της θρησκείας είναι αίρεση. Δεν υπάρχει ελληνορθοδοξία, υπάρχει ορθοδοξία. Υπάρχει ελληνικό Κράτος, ελληνικό έθνος, υπάρχει και η ορθοδοξία.

Ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης για την κατάργηση της προσευχής, του εκκλησιασμού και των παρελάσεων

Εμείς θα εμπιστευθούμε τον εκπαιδευτικό (για το ζήτημα της κατάργησης ή μη της προσευχής, των παρελάσεων και του εκκλησιασμού).

π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης, Κυριακή της Σαμαρείτιδος

Εκπομπή "Εκκλησία και Κόσμος" της Μητροπόλεως Κασσανδρείας στο κανάλι Atlas TV που μεταδόθηκε την Κυριακή 29 Μαΐου 2016

30 Μαΐ 2016

Παύλος Σαββίδης, Σκέψεις και θέσεις ενός λαϊκού μέλους της Εκκλησίας για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης.

Σκέψεις και θέσεις ενός λαϊκού μέλους της Εκκλησίας για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης.
            Ο άγιος Γερμανός Πατριάρχης Κων|πόλεως, μέγας αγωνιστής της Ορθοδοξίας, και υπέρμαχος των αγίων εικόνων, στον προοιμιακό συγγραφικό έργο του επισημαίνει: «Σοφών ανδρών αι ερωτήσεις, μελέτης δέονται και νήψεως ου της τυχούσης, ίνα εν Κυρίω γένωνται αι επιλύσεις».

Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, Οἱ ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας κατά τήν πρόσφατη Συνεδρίασή της



Ὅπως εἶναι γνωστόν πρόσφατα (24 καί 25 Μαΐου) συνῆλθε Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί ἔλαβε ἀποφάσεις σχετικά μέ τά κείμενα τά ὁποῖα θά ὑπογραφοῦν ὕστερα ἀπό ἐνδεχόμενες διορθώσεις καί προσθῆκες ἀπό τήν Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στήν Κρήτη τόν Ἰούνιο τρέχοντος ἔτους.
Οἱ ἀποφάσεις πού ἔλαβε ἡ Ἱεραρχία ἦταν ὁμόφωνες, ἐκτός ἀπό μία περίπτωση πού Ἱεράρχης ζήτησε νά γραφῆ στά Πρακτικά ἡ διαφορετική ἄποψή του, καί χωρίς ψηφοφορία, ἐκτός ἀπό τήν πρόταση πού σχετίζεται μέ τό Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν, γιά τήν ὁποία ἔγινε ψηφοφορία.
Βέβαια, ἔγινε εὐρυτάτη συζήτηση, ἀκούσθηκαν διαφορετικές ἀπόψεις, ἀλλά τελικά ἀπ' ὅ,τι θυμᾶμαι δέν ζητήθηκε νά γραφοῦν στά Πρακτικά διαφορετικές ἀπόψεις, ἐκτός ἀπό αὐτήν πού προανέφερα.
Γιά τίς ἀποφάσεις αὐτές, ἰδιαιτέρως γιά μία πού ἀναφέρεται στούς Ρωμαιοκαθολικούς, ὑπῆρξαν ἀπό τούς σχολιαστές τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀποφάσεων ποικίλες ἀντιδράσεις, θετικές ἤ ἀρνητικές. Ἄλλοι ἐπικρότησαν αὐτήν τήν ἀπόφαση καί ἄλλη τήν ἀποδοκίμασαν. Μάλιστα σέ κάποια δημοσιεύματα ἔγινε λόγος γιά συζητήσεις μεταξύ «συντηρητικῶν καί προοδευτικῶν» Ἱεραρχῶν, πού ἀπαιτεῖται μεγάλη συζήτηση γιά νά διευκρινιστοῦν οἱ ὅροι «συντηρητικός» καί «προοδευτικός» σέ δογματικά καί ὀρθόδοξα θέματα καί νά χαρακτηρισθοῦν συγκεκριμένοι Ἱεράρχες.

Διευκρινίσεις για την επιστολή του Αγίου Όρους για την Πανορθόδοξη

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ.
 Παρακάτω μεταφέρουμε μερικές αναγκαίες διευκρινίσεις για την επιστολή του Αγίου Όρους προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη για τα θέματα της Πανοθόδοξης Συνόδου, όπως μας πληροφόρησαν πατέρες από το Άγιον Όρος:

Εν όψει της Μεγάλης Συνόδου

Κατηγορούν κάποιοι μεγαλόσχημοι τους κληρικούς και λαϊκούς εκείνους που έχουν κάποιες επιφυλάξεις για την επικείμενη Μεγάλη Σύνοδο, ότι δεν κάνουν υπακοή στην Εκκλησία και δεν δείχνουν πειθαρχία. Και όταν λέγουν Εκκλησία εννοούν αυτάρεσκα και αταπείνωτα τον εαυτό τους ή κάποια εκκλησιαστικά κέντρα αποφάσεων και κάποια πρόσωπα υψηλά ιστάμενα στην ορθόδοξη εκκλησιαστική ιεραρχία.

29 Μαΐ 2016

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ: «Έσχατος κριτής επί θεμάτων πίστεως είναι η συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας».


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ: «Έσχατος κριτής επί θεμάτων πίστεως είναι η συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας».
Εκτενή επιστολή για τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις των Αγιορειτών για τα θέματα της Πανορθόδοξης Συνόδου έστειλε μετά από μακρές συνεδριάσεις κατά την εβδομάδα των Μυροφόρων η Έκτακτη Σύναξη των Ηγουμένων και Αντιπροσώπων των 20 Ιερών Μονών του Αγίου Όρους στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Μάλιστα αποφασίσθηκε η επιστολή να κοινοποιηθεί σε όλες τις Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Η CIA καθοδηγεί την Σύνοδον της Κρήτης;

Ὁ Ο.Τ. ἀποκαλύπτει τὸ πρόσωπον - κλειδί, ποὺ θὰ διαδραματίση καταλυτικὸν ρόλον εἰς τὴν Πανορθόδοξον
H CIA ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ;
Γράφει ο Μοναχός Επιφάνιος Καψαλιώτης – Άγιον Όρος
Νέα «Σούδα» θὰ καταστῆ τὸ Κολυμβάρι καθὼς ἐκεῖ θὰ «ἀγκυροβολήση» πρόσωπον τοῦ «βαθέος» κράτους τῶν Η.Π.Α. Ἡ προεδρία τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης θὰ ἀσκῆται «ἐπιτροπικῶς» κάτω ἀπὸ τὸ βλέμμα τοῦ «μεγάλου ἀδελφοῦ»;

O ρόλος των λαϊκών στην εκκλησία και η «Αγία και Μεγάλη» Σύνοδος (Β΄)



O ρόλος των λαϊκών στην εκκλησία και η «Αγία και Μεγάλη» Σύνοδος
ΜΕΡΟΣ Β΄
Είναι γνωστή η εικόνα που τίθεται στους ναούς προς προσκύνηση, την ημέρα της Μεσοπεντηκοστής: ο Κύριος δωδεκαετής στο Ναό. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς εξιστορεί: «Και επήγαιναν οι γονείς του κάθε έτος εις την Ιερουσαλήμ, δια την εορτήν του Πάσχα. Και όταν το παιδίον έγινε δώδεκα ετών, ανέβηκαν μαζί με αυτό εις τα Ιεροσόλυμα, σύμφωνα με την συνήθεια που είχε καθιερώσει ο νόμος δια την εορτήν»(Λουκ.β’ 41,43)  «και μη ευρώντες αυτόν υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ ζητούντες αυτόν»(β’ 45). «Και …ευρήκαν αυτόν έπειτα από τρεις ημέρας να κάθεται εις την αυλή του ναού, εν μέσω των διδασκάλων, να τους ακουή και να τους ερωτά δια σπουδαία και υψηλά ζητήματα, ασυνήθη δια την παιδικήν του ηλικίαν. Και όλοι όσοι τον ήκουαν, εθαύμαζαν δια την μοναδικήν νοημοσύνην και τας απαντήσεις του» (Λουκ.β΄ 46,47).

π. Σάββας Λαυριώτης: «Η “Αγία” και “Μεγάλη” Σύνοδος μια προσπάθεια κατοχυρώσεως της αιρέσεως του Οικουμενισμού»

π. Σάββας Λαυριώτης 29-5-16 «Η “Αγία” και “Μεγάλη” Σύνο­δος μια προσπάθεια   κατοχυρώσεως της αι­ρέσεως  του Οικουμενισμού»

Συνέντευξη Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ για τη Μεγάλη Σύνοδο σε Ρουμανικό τηλεοπτικό κανάλι

Συνέντευξη στο Ρουμανικό τηλεοπτικό κανάλι TVR1. Δείτε από 7.34΄

Αι σχέσεις Παπισµού-Μασονίας κατά τους τελευταίους αιώνας (Α’)

2016-05-29_132105
Αι σχέσεις Παπισµού-Μασονίας κατά τους τελευταίους αιώνας
Ο άλλοτε άγριος πόλεμος και η προσπάθεια δια ειρήνευσιν
Ένας Μασόνος επαναλαµβάνει: «Ω Pape Satan, Pape Satan Aleppe (∆άντης)»

Οι κληρικοί της Κρήτης για τη Μεγάλη Σύνοδο


iereis,ιερείς

Οι κληρικοί της Κρήτης για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας
Τα μέλη της Ένωσης Συνδέσμων Κληρικών Κρήτης χαιρετίζουν με ιδιαίτερη χαρά την απόφαση της Μητρός Εκκλησίας για την σύγκληση και πραγματοποίηση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας στο νησί μας την Κρήτη.
Σε ανακοίνωση τους αναφέρουν:
"Τα διάφορα γεγονότα εις την πορείαν της ζωής την ανθρωπότητας, είναι εκείνα τα οποία της προσδίδουν αξίαν πολιτιστικήν και αναπτυξιακήν.
Η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας, είναι η ΜΙΑ-ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ & ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ, στηρίζεται στο ΣΥΝΟΔΙΚΟ της σύστημα, που μέσα από αυτό προσδιορίστηκε η ουσία της πίστεως μας, εγράφησαν ως παρακαταθήκαι τα Σύμβολα της πίστεως μας, και κατετροπώθησαν, οι αιρετικοί.

Κυριακή της Σαμαρείτιδος - Χριστιανὲς Ἑλληνίδες, μὴ ὑποκύπτετε! (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Χριστιανὲς Ἑλληνίδες, μὴ ὑποκύπτετε!
[Ὁ γυμνισμὸς ἐπὶ τῶν ἡμερῶν μας ξεπέρασε κάθε ὅριο. Τὸ κακὸ ὅμως ἄρχισε πρὶν ἀπὸ ἀρκετὰ χρόνια καὶ μὲ ἀλλεπάλληλες ὑποχωρήσεις ἔφθασε στὸ σημερινὸ δυστυχῶς κατάντημα. Οἱ εὐθῦνες βαρύνουν ὅλους. Τὴν ἄνοιξι τοῦ 1952, ἐξ ἀφορμῆς μιᾶς εἰδήσεως ποὺ ἐρχόταν ἀπὸ τὴ Φλώρινα, ὁ τότε ἱεροκῆρυξ τῆς ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης ἀσχολήθηκε καὶ μὲ τὸ σοβαρὸ αὐτὸ ζήτημα. Παρ᾽ ὅτι ὡρισμένοι τὸν χλεύασαν, ἀξίζει νὰ προσέξουμε τί ἔγραψε τότε.]

«Πλήν ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου ἐλθών ἇρα εὐρήσει τήν πίστιν ἐπί τῆς γῆς;»

ΗΓΓΙΚΕΝ Η ΗΜΕΡΑ!
(Λουκ. 18, 8)
• Τά ἐρωτήματα ἤδη τίθενται καί εἶναι ἀμείλικτα
• Ἐκ τῆς στάσεώς μας στά θέματα τῆς Πίστεως
   κρίνεται τό αἰώνιο μέλλον μας

Κυριακή της Σαμαρείτιδος - «Ει ήδεις την δωρεάν του Θεού, και τις εστίν ο λαλών σοι δός μοι πιείν, συ αν ήτησας αυτόν, και έδωκεν αν σοι ύδωρ ζων»

Απόστολος: Πραξ. ια΄ 19-30
Ευαγγέλιο: Ιωάν. δ΄ 5-42
Οι Σαμαρείτες ήταν ένα κομμάτι του λαού της Παλαιστίνης που δεν εθεωρούνταν από τους Ιουδαίος ως γνήσιοι Ισραηλίτες λόγω των μεικτών γάμων με τους Ασσυρίους, αλλά και λόγω της ανέγερσης ναού, εκτός των Ιεροσολύμων για τη λατρεία του θεού, στο όρος Γαριζείν. Κατά τους Ιουδαίους, αφού οι Σαμαρείτες δεν εθεωρούντο ως γνήσιοι Ιουδαίοι, τότε δεν εδικαιούντο της σωτηρίας που θα πρόσφερε ο Μεσσίας.

28 Μαΐ 2016

Πρωτοπρ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : Ὁ διάλογος τοῦ Κυρίου μέ τήν Σαμαρείτιδα, οἱ σύγχρονοι οἰκουμενιστικοί διάλογοι καί ἡ ἀπόπειρα θεσμοθετήσεώς τους μέσω τῆς λεγομένης "Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου"

Ἐν Πειραιεῖ   28-5-2015
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΑ, ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΕΩΣ ΤΟΥΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ «ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ»
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Σήμερα, Κυριακή Ε΄ἀπό τοῦ Πάσχα, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τήν ἑορτή τῆς Σαμαρείτιδος.
Εἶναι γνωστός ὁ θεολογικός διάλογος τοῦ Κυρίου μας μέ τήν Σαμαρείτιδα, τήν μετέπειτα ἁγία Φωτεινή. Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Σαμαρείτιδος ἀπό τό κατά Ἰωάννην ἅγιο Εὐαγγέλιο παρουσιάζει τόν Μεσσία Χριστό νά στέκεται παρά τό φρέαρ τοῦ Ἰακώβ καί νά συνδιαλέγεται μέ μία αἱρετική καί κατεγνωσμένη γιά τόν ἄστατο βίο της Σαμαρείτιδα. 

Μοναχός Αρσένιος, Μηνύματα από τους Αγίους Πατέρες μας για τους εσχάτους καιρούς



Μηνύματα από τους Αγίους Πατέρες μας για τους εσχάτους καιρούς
Επειδή οι καιροί που ζούμε τώρα λέγονται έσχατοι, επόμενο είναι και φυσικό να εμφανίζονται διάφοροι εσχατολόγοι έχοντας σκοπό -μάλλον μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν το σκοπό τους- που καταπιάνονται με το μεγάλο και απόρρητο αυτό θέμα που λέγεται «έσχατοι καιροί».
Και λέω απόρρητο, διότι ούτε οι άγγελοι στον ουρανό δεν γνωρίζουν πότε θα γίνουν τα μεγάλα γεγονότα που μας έχει προαναγγείλει το ιερό βιβλίο της Αποκαλύψεως. Ωστόσο όμως, αυτοί οι αυτόκλητοι εσχατολόγοι ισχυρίζονται πως ξέρουν πολλά απ’ αυτά που μέλλει να γίνουν και με διαφόρους τρόπους κηρύττουν, αναγγέλλουν, μάλλον πανικοβάλλουν τον απλό και εύπιστο χριστιανικό ορθόδοξο λαό. Και τον πανικοβάλλουν με προαναγγελίες πολέμων, με ερχομό πείνας, με προαναγγελίες για ισχυρούς σεισμούς. Μάλιστα τολμούν και «προφητεύουν» πως έχει γεννηθεί ο Αντίχριστος και άρα είμαστε κοντά, μας λένε. Άλλοι λένε το αντίθετο, πως δε θα έρθει ο Αντίχριστος στη γη, αλλά μόνο ένας μεγάλος πόλεμος θα γίνει. Άλλοι προχωρούν και πιο πέρα με την αρρωστημένη τους ερμηνεία και μας λένε, πως ούτε ο Αντίχριστος θα έρθει, ούτε το χάραγμα- που κάποτε οι κυβερνήσεις θα επιβάλλουν στον λαό- θα είναι του Αντιχρίστου. Αλλά ο Αντίχριστος, μάς λένε, ότι θα είναι η αμαρτωλή ζωή ενός ανθρώπου και ισχυρίζονται ότι αυτό εννοεί το βιβλίο της Αποκαλύψεως.

Ο πόνος μας για τον χαμό της Πόλης (Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία)

IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 29 Μαΐου 2016
KYΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
1. Ἡ σημερινή ἡμέρα 29 Μαΐου, ἀδελφοί μου χριστιανοί, μιλάει πολύ πονετικά στήν καρδιά ἡμῶν τῶν Ἑλλήνων. Γιατί τέτοια μέρα, 29 Μαΐου 1453, ἡμέρα Τρίτη, ἔπεσε ἡ Κωνσταντινούπολη, ἡ πρωτεύουσα τοῦ Βυζαντίου, στά χέρια τῶν Τούρκων.

Άγιος Ιωάννης ο Νάννος ο Θεσσαλονικεύς [1785], ο εν Σμύρνη τελειωθείς [29.5.1802]

Άγιος Ιωάννης ο Νάννος ο Θεσσαλονικεύς [1785],
ο εν Σμύρνη τελειωθείς [29.5.1802]
“Kαι Nάννος ώφθη χαριτώνυμος νέος,
Mάρτυς Kυρίου· ω άκρας ευδοξίας!”

Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Περισσότερες πληροφορίες για την Ιεραρχία

Περισσότερες πληροφορίες για την Ιεραρχία
            Οι διαφορετικές πληροφορίες που κυκλοφορήθηκαν στα ΜΜΕ για τα αποτελέσματα της Ιεραρχίας της 24ης και 25ης Μαΐου τρ. έτους προκάλεσαν εύλογες απορίες και δικαιολογημένο ενδιαφέρον στον πιστό λαό. Ο υπογράφων προχώρησε σε περαιτέρω έρευνα επί του θέματος και κατέληξε σε επί πλέον πληροφορίες, ως προς το βασικό ερώτημα που κυριαρχεί στους πιστούς και γενικότερα στην κοινή γνώμη. Θα προσπαθήσει να δώσει μια σαφή απάντηση στο αν τελικά η Ιεραρχία αποφάσισε ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί και οι Προτεστάντες δεν αποτελούν Εκκλησία, αλλά Ομολογία ή Κοινότητα.

Κυριακή της Σαμαρείτιδος - Ἡ δύναμι τῆς γυναίκας (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Ἡ δύναμι τῆς γυναίκας
«Ἐκ δὲ τῆς πόλεως ἐκείνης πολλοὶ ἐπίστευσαν εἰς αὐτὸν τῶν Σαμαρειτῶν διὰ τὸν λόγον τῆς γυναικός» (Ἰω. 4,39)
Ἂς φωνάζουν, ἀγαπητοί μου, οἱ ἄπιστοι, ἂς ἀφρίζῃ διάβολος καὶ τὰ ὄργανά του ἐναντίον τῆς ὀρθοδόξου πίστεώς μας. Ἡ πίστι μας εἶνε ὅ,τι τὸ νερὸ γιὰ τὸ ψάρι, ὅ,τι ὁ ἀέρας γιὰ τὸ πουλί, ὅ,τι ἡ δροσιὰ καὶ ὁ ἥλιος γιὰ τὸ λουλούδι, ὅ,τι τὸ ψωμὶ γιὰ τὸν πεινασμένο, ὅ,τι τὸ νερὸ γιὰ τὸ διψασμένο, ὅ,τι τὸ σωσίβιο γιὰ τὸ ναυαγό, ὅ,τι τὸ φάρμακο γιὰ τὸν ἄρρωστο. Ἀλλὰ ποιά πίστι; 

Απειλή διακοπής σχέσεων Πατριαρχείων Σερβίας και Ρουμανίας

Δελτίο Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας από την τακτική σύνοδο, που πραγματοποιήθηκε στο Πατριαρχείο του Πετς, Πρίζρεν και το Βελιγράδι από 14 - 25 Μαϊου 2016

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή της Σαμαρείτιδος-Το πνευματικό ξεδίψασμα

ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! Αδελφοί μου εν Κυρίω.
Η πέμπτη Κυριακή από το Πάσχα σήμερα, «η της Σαμαρείτιδος εορτή,  εν η ο Χριστός Μεσσίαν εαυτόν ωμολόγει» και η Αγία μας Εκκλησία τιμά την Ιερή μνήμη των Αγίων Θεοδοσίας, Ανδρέου, Ιωάννου και Υπομονής.

27 Μαΐ 2016

Χαράλαμπος Άνδραλης, Επιχείρηση παιδομάζωμα



Επιχείρηση παιδομάζωμα
Η συζήτηση που εγείρεται τις τελευταίες ημέρες γύρω από το μάθημα των θρησκευτικών, είναι κάτι που απασχολεί ή θα έπρεπε να μας απασχολεί όλους. Βεβαίως το θέμα δεν είναι κάτι νέο, αφού εδώ και δεκαετίες υπάρχουν ολιγάριθμες φωνές που ζητούν κατάργηση ή αλλαγή του μαθήματος, από ορθόδοξο σε πολύ-ομολογιακό. Όμως, οι σημερινές πολιτικές συγκυρίες και κυρίως η μεγάλη κινητικότητα του υπουργείου παιδείας ως προς αυτή την κατεύθυνση, δείχνουν ότι η πολυσυζητημένη μετατροπή του μαθήματος είναι πιο κοντά από ποτέ και ότι η κατήχηση των χριστιανοπαίδων στην κοσμοθεωρία της Νέας Εποχής είναι προ των πυλών.

Στο στόχαστρο Λιάκου – Φίλη για την Παιδεία και το καριοφίλι των αγωνιστών του ’21;



ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΛΙΑΚΟΥ-ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΡΙΟΦΙΛΙ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΏΝ ΤΟΥ ’21;
Μέσα στις σαρωτικές αλλαγές που προτείνει το νέο δίδυμο του «Εθνικού διαλόγου για την παιδεία» είναι η κατάργηση των εθνικών συμβόλων και χαρακτηριστικών από την δημόσια παιδεία – η ιστορία ως μάθημα, η προσευχή ως έκφραση, οι παρελάσεις στις εθνικές επετείους ως μνήμη συλλογική…. Δεν γνωρίζουμε αν οσονούπω με νέο νόμο του κυρ-Φίλη θα υποχρεωθούν οι δάσκαλοι να κατεβάσουν/ κάψουν/εξαφανίσουν και τυχόν φωτογραφίες με τους αγωνιστές του ’21 κρατώντας καριοφίλι… Προς το παρόν πάντως στο στόχαστρο του υπουργού «Παιδείας» είναι η ιστορία, η προσευχή και οι πανελλαδικές εξετάσεις. Μην εκπλαγείτε αν σε λίγο βγούν εκτός νόμου και σχολικής τάξης και οι εικόνες των αγίων, καθότι μια νέα «ιδιαιτερότητα» αναδύεται στην πολυπολιτισμική κοινωνία μας, η εικονοφοβία, που απαιτεί και αυτή, στο νέο πλαίσιο «ανθρωπισμού», τη θεσμική της κατοχύρωση. 

Κυριακή της Σαμαρείτιδος- Το Ευαγγέλιο στην Αντιόχεια

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ:  Πράξ. ια΄ 19-30
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ: Ἰωάν. δ΄ 5-42 
   Ἦταν μεγάλη δοκιμασία γιὰ τὴν πρώτη Ἐκκλησία τῶν Ἱεροσολύμων ὁ διωγμὸς τῶν Χριστιανῶν ποὺ ξεκίνησε μὲ τὸν λιθοβολισμὸ τοῦ διακόνου Στεφάνου ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους. Ἀποτέλεσμα ἦταν νὰ διασκορπισθοῦν οἱ πιστοὶ καὶ νὰ φτάσουν πέρα ἀπὸ τὰ σύνορα τῆς Ἰουδαίας, στὴ Φοινίκη, τὴν Κύπρο, ἀκόμη καὶ μέχρι τὴν Ἀντιόχεια. Βέ­βαια, καθὼς ἦταν ἀφοσιωμένοι μα­θητὲς τοῦ Κυρίου, δὲν παρέλειπαν ὅπου πήγαιναν νὰ κηρύττουν τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ, ἀπευθυνόμενοι ὅμως μόνο στοὺς Ἰουδαίους, διότι δὲν γνώριζαν ἂν ἐπιτρεπόταν νὰ μιλήσουν καὶ στοὺς εἰδωλολάτρες.

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com